Naar boven scrollen

Toegevoegd op: 05-07-2017


BBQ en boodschap voor ondernemers

De tuin van het Dordrechts Museum en een barbecue zijn een perfecte combinatie gebleken de afgelopen jaren. Op 3 juli hield de DOV alweer voor de zesde keer haar seizoenafsluiting met opnieuw aangename temperaturen, waardoor ondernemers en hun partners tot in de late uurtjes een genoeglijke avond beleefden.

 

Voorzitter Anneke Maagdenberg blikte kort vooruit op de viering van het 115-jarig bestaan dat op 16 september wordt gevierd in Kunstmin. ,,Wij zijn erg trots dat we met pieken en dalen zo oud zijn geworden. En dat we ons mogen verheugen in een groeiende populariteit. Steeds meer ondernemers weten ons te vinden om hun belangen te vertegenwoordigen, maar ook om elkaar informeel te ontmoeten. Dat laatste geldt zeker ook voor de leden van het College.” Ze wenste dat ook de fractievoorzitters, die voorheen goed vertegenwoordigd waren, zich weer vaker laten zien.

 

Ongelooflijk potentieel

Burgemeester Van der Velden deelde met de DOV-leden wat hem is opgevallen in de paar maanden dat hij als interim-burgemeester Dordrecht bestuurt. Maar niet voordat hij de complimenten had gemaakt aan de immer actieve DOV-voorzitter.
Aan de ondernemers gaf hij mee dat Dordrecht een stad is met een ongelooflijk potentieel en dat zij vanuit hun kracht en zelfverzekerdheid moeten doorpakken en de dynamiek erin houden. Cultuur en economie gaan wat hem betreft hand in hand, er moet meer gebeuren voor de jeugd en de Biesbosch en de fantastische ligging aan het water wordt naar zijn mening nog onvoldoende benut.

 

Ook ging hij in op de discussie die is ontstaan rond het handhaven van regels rond horeca en winkelsluitingstijden. ,,Als je afspreekt te handhaven, dan moet je dat ook serieus doen.” Met de horeca is er inmiddels een overleg. Over de winkelsluitingstijden op 1ste Pinksterdag, waardoor het Kunstrondje niet kon doorgaan zei hij: ,,Dat heeft een andere insteek en dan moet je durven zeggen: dat hebben we niet goed gedaan.”

 

Kiezen is winnen

Marketingdeskundige Frank Wouters hield de ondernemers vervolgens een spiegel voor over de bestaansreden van hun bedrijf. Kiezen is winnen, gaf hij hen mee, en dan de beste zijn in je keuze. Dat geldt ook voor citymarketing. ,,Het tegengestelde van succes is middelmatigheid.”

 

Met die boodschap in gedachten genoten de leden met aanhang van de smakelijke salades en vis en vlees van de barbecue, mede mogelijk gemaakt door Nannings Catering, Gasterhoon Groep en De Smokerie.

 

Ook was er weer een loterij waarvoor diverse leden voor vele euro’s aan prijzen beschikbaar hadden gesteld. Opbrengst: 2120 euro voor de collega’s in Dordrecht Zuid-Afrika.


FOTO’S Rinie Boon


 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 

 




Terug naar nieuwsoverzicht