Naar boven scrollen

Toegevoegd op: 10-07-2017


Midden en kleinbedrijf niet ge´nteresseerd in internet

De omarming van het internet in het midden – en kleinbedrijf is geen succes. Bijna een kwart van deze bedrijven heeft zelfs geen website. Dat blijkt uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van MKB Nederland. Met name op het gebied van e – commercie blijft het MKB achter. Waar het grootbedrijf zeer actief is op internet, heeft slechts 16 procent van de MKB’ers een webshop. In drie van de tien gevallen is het ook nog niet mogelijk om meteen af te rekenen.

Zakelijke dienstverleners blijken massaal geen enkele omzet uit online te halen. Winkeliers (non-food) verdienen juist wel steeds meer geld op internet. De MKB’ers die wel online actief zijn, pakken dat overigens zeer goed aan. Zo zijn ze op meer verschillende sociale media actief, vragen ze contactgegevens van hun klanten en huren ze vakmensen in om foto’s en video’s voor hun site te laten maken.


Terug naar nieuwsoverzicht