Naar boven scrollen

Toegevoegd op: 21-11-2017


Retourpinnen wint snel terrein bij winkeliers

Een artikel terugbrengen naar de winkel en het aankoopbedrag via de betaalautomaat op je bankrekening retour ontvangen, het kan bij steeds meer winkels.

 

Vorig jaar kon het bij 12 procent van de winkels waar je kunt retourneren, nu bij 22 procent. Retourpinnen is inmiddels bij 60 procent van de consumenten bekend. Ongeveer een vijfde van de consumenten heeft er inmiddels gebruik van gemaakt. Het Nederlandse publiek staat in het algemeen positief tegenover de omgekeerde pintransactie en vindt het vooral makkelijk en veilig.

 

Daarom omarmen steeds meer branches deze vorm van betaling. Kijken we naar de markaandelen in het derde kwartaal, dan is de non-food met 29 procent de koploper, op de hielen gevolgd door de mode. Woningen en elektra hebben ook een aandeel van 20 procent. Daarnaast wordt retourpinnen ook aangeboden bij warenhuizen, in de dienstverlening en boeken en tijdschriften. In september introduceerde Lidl als eerste supermark in Nederland het retourpinnen in al haar winkels. Het totale aantal retourpintransacties in de maand september bedroeg 250.039.



Terug naar nieuwsoverzicht